Arytmetyka mentalna w przedszkolu
Arytmetyka mentalna w przedszkolu, to oferta skierowana do placówek prywatnych, którym zależy na bogatej i wartościowej ofercie zajęć dodatkowych dla dzieci. Co ważne, nie wprowadzamy do grupy nowego nauczyciela, co pozwala nam na pominięcie etapu adaptacyjnego. Zajęcia prowadzone są przez wcześniej oddelegowanych przez placówkę i przeszkolonych przez nas, wychowawców grup. To oni najlepiej znają możliwości swoich podopiecznych, a dzieci darzą ich zaufaniem i sympatią.
Jeśli jesteś przedstawicielem prywatnej placówki i zaciekawiła Cię nasza oferta, zadzwoń lub napisz do nas. Chętnie opowiemy więcej na temat warunków współpracy.
Jeśli jesteś rodzicem zainteresowanym koncepcją arytmetyki mentalnej w przedszkolu Twojego dziecka, skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się resztą.
A teraz trochę więcej o samej metodzie
Arytmetyka mentalna
To ogólnorozwojowy program bazujący na japońskiej sztuce liczenia wykorzystującej liczydło Soroban. Kurs opiera się na regularnym arytmetycznym treningu, który pozwala na wykształcenie umiejętności bardzo szybkiego liczenia w wyobraźni.
W pierwszym etapie uczymy wykonywania obliczeń na fizycznym liczydle. Gdy uczeń pozna już techniczne aspekty posługiwania się sorobanem, przechodzimy do następnego etapu, jakim jest przeniesienie liczydła do wyobraźni.
Nauka arytmetyki mentalnej stymuluje prawą półkulę mózgu, która odpowiedzialna jest m.in. za wyobraźnię, uczucia i pamięć długotrwałą. Jak dowodzą badania, najmocniejsze połączenia synaptyczne, które odpowiedzialne są za inteligencję, powstają poprzez emocje i obrazy. Ucząc matematyki i pobudzając prawą półkulę mózgu, rozwijamy jednocześnie inteligencję matematyczną.
Kurs arytmetyki mentalnej przeznaczony jest dla dzieci od 5 (w nielicznych przypadkach od 4) roku życia.
Trening arytmetyki mentalnej to:
- HARMONIJNY ROZWÓJ OBYDWU PÓŁKUL MÓZGOWYCH,
- POPRAWA KONCENTRACJI I SZYBKOŚCI REAKCJI,
- WSPARCIE MOTORYKI MAŁEJ,
- ROZBUDZANIE WYOBRAŹNI,
- WSPIERANIE KREATYWNEGO MYŚLENIA,
- LEPSZA PAMIĘĆ,
- ŁATWIEJSZA NAUKA JĘZYKÓW OBCYCH.
Z uwagi na pewne ograniczenia związane z organizacją życia przedszkolnego, w placówkach odbywają się zajęcia obejmujące podstawowy zakres bardzo rozbudowanego kursu. Daje to świetną okazję do wypróbowania metody pozostawiając przy tym możliwość kontynuacji nauki w pełnym wymiarze.